tisdag 17 november 2009

Dessa underbara djur!

Plan a var att rida med Skardi som handhäst idag, men eftersom jag var själv i stallet och hade hela volten för mig själv så hade jag honom lös istället. Inget krångel med att hålla tyglar, spö och grimskaft samtidigt.
Han hängde med tills vi blev riktigt tråkiga (tölt-träning på volt), då gick han runt själv istället. När vi slutade med sånt så var han med igen, ibland efter oss, ibland bredvid och ibland före. Jag funderade lite på hur jag skulle få honom att byta varv med oss en gång när han var långt före oss, lösningen var enklare än jag först tänkt, jag behövde ju bara ropa på honom så vände han och kom efter oss.

Vädret lämnade en del övrigt att önska, men varför klaga när man har fått spendera kvällen med sina två favorithästar?

1 kommentar: