måndag 19 oktober 2009

Typiskt!

Just när operation viktminskning kommit igång ordentligt så råkar hästen dra av sig en sko!
Travade i lite nedförsbacke, han snubblade till och när jag såg mig om så låg det en sko bakom oss på vägen. Bara att hoppa av, plocka med sig skon och promenera hem. Hoven såg riktigt fin ut iallafall.
Har vi tur så har hovslagaren vägarna förbi i veckan och kan svänga förbi och slå på den, annars så får vi markarbeta tills den 28:e då det är dax att sko om.

Jag hann inte riktigt med Skardi idag, det blev bara en symbolisk puts, matning och lite godis-stretch. Jag hade så kul med honom i torsdags, vi lekte på volten och det vill jag gärna göra om! Han är en så rolig häst att umgås med.

I övrigt så har jag varit superförkyld i helgen, i lördags så satt jag mest i soffan inrullad i en filt och spelade tv spel (Civilization Revolution på xbox 360) och drack te med honung i, igår var jag piggare och idag är jag bara lite hes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar