söndag 27 september 2009

Städdag och longering.

Det har varit fullt upp den här helgen, igår så var det städdag i stallet. Jag har huvudsakligen plockat pinnar och kastat dom på brasan, helt ok städ-syssla. Sen blev det korvgrillning, riktigt trevligt!

Ylva och jag longerade varandra igår också. Vi brukar inte göra det så ofta som vi tänkt oss, så det var jättekul att det till slut blev av.
Vi tränade sits, det är väldigt nyttigt att göra sånt ibland. Jag kommenterade Ylva när jag longerade henne och vice versa. Jag är rätt nöjd med mig själv, Ylva behövde inte påminna mig om blicken en enda gång, nu tittar jag framåt som jag ska! Däremot så behöver jag fortfarande slappna av i axlarna, det är svårare än man tror, iallafall om man är van att göra motsatsen. Träna, träna, träna!
Sen så hann vi med lite andra fånigheter också, vi var ju tvungna att pröva att stå upp på hästen, som vi såg på Eyjólfur Ísólfsson clinicen, och det gick bra. Birkir är verkligen världens snällaste som står ut med alla våra påhitt!

1 kommentar:

  1. Ajaj, den där blicken ja, är du verkligen helt säker på att hästen inte försvinner under mig om jag inte tittar på den?! :P
    Hopplöst svårt. Önskar man haft strängare ridlärare när man var liten, blicken, hälen händerna!
    Istället fick man massor av olater som är näst intill omöjligt att göra sig av med..

    SvaraRadera