fredag 14 juli 2017

Träningsschema och träningsdagbok.

Det är fasligt mycket lättare att ha struktur i sin träning om man för träningsdagbok och har en grov bild av vilka pass man bör hinna med varje vecka.
Birkir tränas (med få undantag) sex dagar i veckan, jag försöker lägga upp det så att vi hinner med:

Två konditionspass
Två dressyrpass
Ett markarbetspass
Ett klätterpass

Jag lägger aldrig två likadana pass efter varandra, och så kan ju ett konditionspass och ett dressyrpass vara samma pass såklart.
Jag tror stenhårt på att det är bra med variation, vi varierar underlag och huvudlag (eller halsring) under veckans gång.
I träningsdagboken så skriver jag ner vad vi gjort, hur länge, om jag har några särskilda tankar och ideér kring passet och såklart planer framåt, kortsiktiga och långsiktiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar