torsdag 22 april 2010

Kul dag, tråkigt väder.

Idag så blev det markarbete, för att det är så kul, för att det var alldeles för länge sen vi hade ett ordentligt sånt pass och för att det tråkiga vädret verkligen inbjöd till det.
Det jag främst ville öva var framdelsvändningar med "halsringshjälper", jag tänkte att det (som så mycket annat) skulle vara enklare att börja med från marken.
Det gick utmärkt, kunde göra det helt löst också, det enda var när jag inte gav riktigt rätt signaler (man måste tänka på att röra sig framåt, även i in en övning som framdelsvändning) men så fort jag kom på mig så gick det igen.
Han har blivit en riktig läromästare Birkir, gör man bara rätt så gör han det man ber honom om.
En grej jag lade märke till är att han gick mycket närmre mig idag än han brukar, men inte på ett påträngande sätt utan mer som att han var uppmärksammare än han brukar vara. Han var verkligen med i varje rörelse, både i skritt och trav.
Vi hade verkligen jättekul ihop idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar