lördag 6 februari 2010

Operation svänga.

Idag så masserade jag Birkir innan jag red, mest för trevnads skull och så är det ju bra för blodcirkulationen och en massa annat också. Han tyckte att det var riktigt mysigt.

Jag har börjat lägga upp en lite ordentligare träningsplan för halsrings-ridningen, just nu fokuserar vi på att svänga.
Idag så ställde jag ut koner vid spåret som vi övade på att zick-zacka förbi, det gick riktigt bra i skritt och hyfsat i trav. Det blev mycket enklare med koner att koncentrera sig på. Nu förstår Birkir lite bättre vad jag är ute efter och då blir det automatiskt mycket enklare. Han gillar att göra saker han kan och vet han inte vad man vill att han ska göra så blir han lätt lite irriterad.

Nu har vi kommit en liten men viktig bit på vägen och vi har massor med kul träning att se fram emot!

3 kommentarer:

  1. Härligt Åsa! Vad ska detta sluta, ingen utrusning alls?

    SvaraRadera
  2. Ingen utrustning alls låter onekligen lockande, men vi har nog en bra bit kvar till det :-)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det går så bra!

    SvaraRadera