onsdag 6 januari 2010

Inget stall idag.

När jag kom hem idag så hade mamma redan åkt mot stallet, vilket inte gjorde något då det inte var något jag hade tänkt göra där som inte mamma kunde göra; ge Birkir kraftfoder, kolla på hans öga (han har varit lete geggig i ena ögat på sistone) och knäppa på honom reflexgrimman.
Hästarna hade tydligen rymt igår och förhoppningsvis så var det en engångsföreteelse, men man vet aldrig. Jag känner mig lite tryggare om han åtminstone har lite reflexer på sig, och så blir det ju mycket enklare för någon att fånga in honom om så behövs.
Förra gången dom rymde så var det flera gånger på raken, de var över på andra sidan vägen och gick rätt långt bort ett par gånger, gissa om jag var orolig.. det är ju livsfarligt, inte bara för hästarna utan även tex för de bilister som riskerar köra på dem. Folk kör ju inte direkt försiktigt däromkring, och med dålig sikt och lite halka...

Det var ridlektion i lördags, det kändes riktigt bra, vi fick rätt galopp i höger varv mycket lättare än jag trott och framdelsvändningarna gick jättebra med. Och så töltade vi hyfsat bra med.

Jag kollade igenom lite gamla bilder, här är en ifrån i början när jag hade Birkir på foder, han var nästan sex år då.

(Bilden är f.ö. tagen av Ylva)

4 kommentarer:

  1. Skönt att ni kan hjälpas åt med hästarna du och morsan :) Inte kul det där med hästar på rymmen, som du säger kan det ju bli farligt. Fin bild på Birkir :)

    SvaraRadera
  2. Vilken bebis! Han ser betydligt vuxnare ut nu...

    SvaraRadera
  3. Håller med, ser verkligen ut som en bebis...Ang. rymningarna så har Thrainn reflex på täcket, hihi. Vi får verkligen hoppas att det var en engångs företeelse!

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa, tittade på deltagarlistan från Inomhustävlingen, en häst från Snällbyn - visst kommer Birkir därifrån? - ska va med, hittade en bild på honom, dubbelgångare till din häst :)

    http://www.andersjansgarden.se/fullview~18.html?files/Andri_big_Titla_son.jpg&%3cp%3e%3cspan+style%3d%22font-family%3a+comic+sans+ms%2csans-serif%3b%22%3eEn+av+Titlas+avkommor.%3c%2fspan%3e%3c%2fp%3e%0d%0a%3cp%3e%3cspan+style%3d%22font-family%3a+comic+sans+ms%2csans-serif%3b%22%3eAndri+fr%26aring%3bn+Sn%26auml%3bllbyn%3cbr+%2f%3ee%3a+Godi+fr%26aacute%3b+Audholtshjaleigu%3c%2fspan%3e%3c%2fp%3e%0d%0a%3cp%3e%3cspan+style%3d%22font-family%3a+comic+sans+ms%2csans-serif%3b%22%3e%26Auml%3bgare+till+Andri+%26auml%3br%26nbsp%3bPernilla+%26amp%3b+Tomas+Zimsen%2c+V%26auml%3brmd%26ouml%3b.%3cbr+%2f%3e%3c%2fspan%3e%3c%2fp%3e

    SvaraRadera