söndag 31 juli 2016

Snabbuppdatering

Läänge sen jag uppdaterade, det har såklart hänt massor. I korthet:

Först så kom min mamma Karin på besök till stallet, jag lånade en extra häst av en snäll stallkamrat så att vi kunde rida ut tillsammans. Både Birkir och mamma verkade riktigt nöjda med det hela, vi hade en riktigt trevlig tur. Det var första gången mamma hälsade på i Birkirs nya stall och hon tyckte att det var till och med finare än vad hon hade väntat sig.

Mamma och Birkir.
Helgen efter så följde jag med min syster Ylva och hennes fina häst Lifri på Valldis påsktävling i runsten, de tävlade i T8. De skötte sig riktigt bra och det var kul att se, Ylva har lagt ner otroligt mycket jobb på sin Lifri och det har verkligen lönat sig.

Helgen efter det så var vi på clinic för John Ricketts. Han visade hur han jobbade med svårlastade hästar och hästar som inte riktigt lärt sig det här med personligt utrymme än och pratade om hur han tänkte kring hästhantering och träning.

Missar såklart att skriva om en massa annat kul men har helt enkelt inte hunnit blogga.

Jag fick i måndags chansen att rida kurs för Hinni, mer om det snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar