torsdag 25 februari 2016

Sits & form

Något som jag försöker träna på mycket just nu är min sits. Mitt främsta problem är att jag har lätt att bli lite framåtlutad och det måste jag såklart försöka jobba bort.
Nu är det så att jag har lite dålig hållning när jag går och står i vanliga fall också så det här är något jag måste tänka på att träna även när jag inte rider.
Jag rör mig mycket på dagarna, jag har inte körkort än så det blir ett antal promenader om dagen så nu försöker jag jobba på att "gå i form" som människa under dessa.
Tänker på att sträcka på ryggen, (inte genom att skjuta ut bröstet, då blir det fel igen) sänka axlarna utan att spänna dom och hålla blicken framåt, inte nedåt..
Förutom det här och att jag tränar varje gång jag sitter till häst så ska jag och en stallkompis börja med sitslongering framöver, det brukar vara väldigt lärorikt och kul att kolla över varandras sits.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar